Skärtorsdag 2013

I dag är det skärtorsdag. Jag gillar ju högtider för jag upplever livet lite festligare då och har vid 44 års ålder upptäckt att allt inte behöver vara på blodigt allvar:)'
 
Tex; jag och Nike målade påskägg för flera veckor sedan och påskpyntade gjorde vi lite då och då under förra veckan. Jag visste ju att det skulle bli ont om tid dessa dagar då mammi ska ha utställning hela påsken och måste vara på plats för att kränga mina alster.
 
Nike då? Tja, det har varit mycket sjukdom detta år med alvedon, snorpapper, gråt och hostmedecin. Denna vecka har hon varit på dagis dock men mycket motvilligt.
 
Lilltjejen har en svacka helt klart, och det är svårt att veta precis vad det är hon går och tänker på i sitt lilla huvud även om hon de senaste veckorna bara har blivit jättemycket bättre på att uttrycka sig. Det blir mycket; -Jag illar det!, -Jag illar inte det!!
 
I dag ska vi åka till Tore med ett påskägg till Tora. Vi ska göra ordning ett påskägg med lite äpple, morötter och banan, tänkte jag. Eftersom Tora är en häst så blir hon nog jätteglad åt sitt påskägg.
 
Gla´påsk då:)/Mammi
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0