Ensam med Nike

Sambon är med lilla Jossan och bästa kompisen i fjällen och jag och Nike är ensamma hemma. Det är en hel del jobb och jag beundrar verkligen alla ensamstående föräldrar att ni orkar. Jag antar att man måste orka men det måste ändå vara otroligt tufft. Man hinner ju ingenting!

I vilket fall så har vi jättemysigt och försöker hitta på lite skoj så som att gå och bada, hälsa på morfar och ut och gå. Hon har haft lite svårt att sova ett par kvällar nu. Det verkar som om hon är övertrött för det krånglas och hoppas och slås kullerbyttor fast ögonen nästan håller på att falla i hop. Tillslut somnar hon i alla fall och sover hela natten igenom.

Jag tänker mycket på att hon fyller ett år nästa månad och hur saker och ting var för ett år sedan. Jag är så glad och tacksam för att hon finns här hos oss och ettårsdagen ska vi fira med ett riktigt mysigt kalas. Det ska finnas presenter, glada nära och kära, tårta med sprakande ljus och vimplar och ballonger i glada färger! Jag håller på att virka ett mormorsrutigt överkast om ska bli en present och så ska jag göra ett fotoalbum med kort från året som har gått. Morbror frågade vad hon ville ha i födelsedagspresent och jag svarade spontant klädnypor! Hon älskar att plocka med hinken och alla klädnypor i den vid klädsnurran på gräsmattan. I den här åldern så kan en ask eller en plastsked vara minst lika kul som en dyr leksak så varför inte köpa en förpackning färggranna klädnypor och slå in dem i ett vackert papper? Det kommer säkerligen att uppskattas!:)

Natti natti gott folk/Mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0