Besök hos tant doktorn

Otäcka sprutor!!
I dag var det besök hos tant doktorn för lilla Nike. Vaccination igen. Min lilla pärla fick så mycket beröm. De tyckte att hon var så fin, rund och lugn och att det var fantastiskt bra att jag fortfarande ammade. Nike började förstås gråta av sticket i benen efter sprutorna, en i varje lår. Jag tröstade och kramade och efter bara en liten stund så gick det över. Hon har heller inte visat något tecken av medtagenhet under kvällen med feber och värk som tur är. Nu sover den lilla i sin säng efter lite bök och stök men jag får nog säga att det ändå gick relativt lätt i kväll med nattningen.

Nu har vi efter många om och men bestämt oss för att åka till Egypten. Antagligen beställer vi biljetterna i morgon kväll. Vi har hittat ett bra hotel vid en strand i Hurghada med massor av aktiviteter för barn och med frukost och middag inkluderat. Det verkar toppen! Hoppas barnen slipper bli magsjuka bara, peppar, peppar! Det är det jag är mest orolig över men jag ringde en kompis som jag vet varit i Egypten flera gånger och hon lugnade mej. Hon sa att det är smidigt att resa med spädbarn och som dessutom ammar fortfarande. Det blir nog perfekt med en semester nu så vi kan hämta nya krafter efter allt tråkigt som hänt den sista tiden. Solen, here we come!

Puss & Kram/Mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0