Alla Hjärtans Dag i Stockholm

Mina älosklingar!
Vi tog en natt på hotel i huvudstaden för att fira allahjärtansdag i år. På eftermiddagen i går anlände vi till hotel Rica vid Hötorget i Stockholm och checkade in med liten packning, barnvagn och bebis. Jossan hade min moster Anna förbarmat sej över, puss Anna! Det blev en anspråkslös men jättemysig middag på Limmerick, en irländsk pub som ligger på en tvärgata till Sveavägen. Det var första gången jag varit på krogen med en bebis! Vår lilla Nike är lättsam att ha med sej för det mesta. Hon satt nöjd och såg ut att njuta av atmosfären och kroglivet i sin vagn medan pappan och jag mumsade på irländsk korv, drack coca cola och öl och småpratade i ljusskenet av en liten oljelampa.

Det var kallt i Stockholm men hotelrummet var varmt. Vi slötittade på en dålig film i sängen och somnade tillsist alla tre. Natten blev dock orolig... Det var nämligen ingen dubbelsäng på rummet utan två ihopsatta enkelsängar vilket gjorde det hela lite komplicerat. Nike ville inte sova i vagnen så vi fick möblera om helt och skjuta sängarna mot en vägg och sedan lägga henne innerst för att undvika att hon skulle ramla genom glipan mellan dem. Det blev trångt, grinigt och till råga på allt så snarkade både jag och pappan i omgångar. Nå väl, vi kom upp till en helt underbar frukost med juice, bröd i alla former, yoghurt, ostar, korvar, frukt, sill, äggröra, bacon, pannkakor...etc, etc. Jättefräscht och gott med trevlig hotelpersonal! Stockholmsturen avslutades med en liten minishoppingrunda i centrum där bl a ett par söta stickade tossor införskaffades till Nikeflickan.

Sköna och gulliga tossor som förhoppningsvis ska sitta kvar på fötterna också.Nu sover lilltjejen som nog också var trött efter den struliga natten på hotellet och mamma och pappa ska snart göra det samma!

Puss och kram/Mamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0